onsdag 5. august 2015

Oppskrift: Brød uten mel

Å bake brød uten mel er superenkelt og ikke minst supergodt!
Her kommer oppskrift på to varianter:)


BRØD 1:
4 egg
1/2 boks kesam
3 ss cocosa
2 ts bakepulver
1/ 2 ts salt

45 g sesamfrø
60 g kruskakli
50 g solsikkefrø
45 g linfrø

Eggene piskes lett og cocosaoljen varmes til den blir flytende.
Alt blandes godt sammen før det legges i brødformer ( med bakepapir oppi).

Stekes på 160 grader i ca 1 time.. 



BRØD 2:

Dette er brødet som er på bildene.
Jeg pleier rett og slett å ta det jeg har i skapet, så her er ingrediensene så og si det samme som det jeg lager både knekkebrød og granola av.
Jeg har ingen eksakte mål på frøene, men tenk en del av hver og prøv deg frem.
Eggene er "bindemiddelet" så jo flere egg du bruker jo mer "sitter" brødet sammen.

4 - 6 egg ( piskes lett) 
3-4 ss kesam eller rømme
3 ss cocosa ( varmes til det blir flytende)
2 ts bakepulver
1/ 2 ts salt

sesamfrø
linfrø
speltperler
solsikkefrø
havregryn
gresskarkjerner
chiax frø ( legges i vann i 10-15 min først) 

I tillegg kan du ha i nøtter om du ønsker det!

Bland alt godt sammen og legg i brødformer (med bakepapir )

Stekes i ca en time på 160 grader.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar